deniseskytree.blogg.se

En 12årig tjej som bloggar lite om mitt liv på starstable.

DET VAR LÄNGE SEDAN

Kategori: Allmänt

Oj, hejsan där. Det var länge sedan.
 
Jag tog en så kallad 'bloggpaus'.
...Men nu ska jag börja blogga igen!
 
Det har hänt väldigt mycket. Nya hästar, nya gubbar jag spelar på, yada yada yada.
 
Jag har köpt en till häst på Denise. Det är ett arabiskt fullblod. Den köpte jag till minne av en avlivad häst som min familj ägt, som jag lärde mig styra, trava och rida lätt på. Hon var en gammal ridskolehäst innan vi köpte henne. Hon var, vad jag hört, ridskolans snällaste häst. Efter att ha gett bort henne på grund av att min syster ville ha en ny häst, så fick jag någon gång i januari reda på att hon hade gått bort. Hennes namn var Red Amelie.
Det var ganska så lätt att komma på ett namn som liknade. Namnet blev Roseangel.
 
Kan ni gissa hur jag valde namnet? Här kommer förklarnigen.
 
Rose. Rosor är ju röda, så det blev Red. Och angel...Det börjar på A. Och jag tyckte det passade, för hon är ju en ängel.
 
Jag fixade ihop ett outfit åt henne. Den turkosa färgen var liksom hennes färg, som jag minns det. Därför kändes det rät att rida på henne med den färgen även på ett spel. Och låtsas att det är hon jag rider på.
 
 
Det kommer snart ett inlägg till där jag välkomnar min nyaste häst.
Kommentera inlägget här: